1 Speciaal voor de Belgische bezoekers, klikhiervoor meer informatie

Het verhaal van Van Verre Reizen

Ons familiebedrijf Van Verre, door oprichter Emmy Nijman

 

Ons verhaal

De filosofie van Verre Reizen

 

 

Ons verhaal

 

Hoe is het allemaal begonnen?
Vanaf 1987 is mijn leven verweven met Azië: Ik ben toen als journaliste naar Java geweest en ik was helemaal ondersteboven van dit prachtige land. Ik nam me voor, toen ik boven de palmbomen vloog voor de terugreis naar Nederland: hier kom ik terug. En als je heel graag iets wilt.... Ik kwam in aanraking met het reisbedrijf SOC-Reizen, dat individuele en groepsreizen organiseerde naar het verre oosten, met name Indonesië. Na een aanloop van 2 jaar ging ik leidinggeven aan dit mooie bedrijf, SOC-Reizen werd aan TUI verkocht eind jaren negentig en ik besloot om voor mezelf te beginnen. De kinderen waren het huis uit, ruimte over dus: 2 slaapkamers doorgebroken, ingericht als kantoor en beginnen maar.

Van Verre: een mooie droom
Dat was het, toen ik begin 2000 van start ging vanuit de 'slaapkamer'. Ik wilde mooie reizen samenstellen, helemaal afgestemd op de wensen van mijn toekomstige klanten en die in een persoonlijke 'brochure' naar de mensen toesturen. Ik heb de opkomst van internet omarmd: wat een bereik had Van Verre hierdoor! Maar ik wilde niet dat Van Verre een internetbedrijf zou worden: persoonlijke contacten hebben tot op de dag van vandaag de boventoon gevoerd. Altijd even persoonlijk contact naar aanleiding van een aanvraag: je kunt dan veel gerichter een reis op maat maken, helemaal afgestemd op deze klant. En velen kwamen en komen nog steeds op kantoor (vaak ook om even achter de schermen te kijken; wij vinden dit heel leuk).

Mijn zoon Jur
Na ruim een jaar kwam mijn zoon Jur erbij, hij had net zijn toeristische opleiding afgerond. Ik heb mijn gezin, man en twee kinderen, vele malen meegenomen op reis. Jur was dus al aardig ingevoerd toen hij Van Verre ging versterken (nog steeds bij mij thuis). Het gaf mij ook de gelegenheid om zelf weer op reis te gaan, alles was in goede handen. 

Inmiddels zijn Jur en ik samen de eigenaren van Van Verre. 

 

Directie
Ons eerste personeelslid, 2004, was Irene Dijkstra. Haar komst bracht ook met zich mee dat we naar een echt kantoor gingen: in een straatje in het oude centrum van mijn woonplaats Monnickendam. Irene heeft, net als Jur en ik, ook haar stempel op ons bedrijf gedrukt. 

 

 

De groei van Van Verre
De groei zette door, evenals de uitbreiding van onze bestemmingen in Azië, Afrika en sinds kort ook Latijns-Amerika. Ook ons leuke kantoortje bleek na 2 jaar alweer te klein. Vanaf 2006 konden we, ook in Monnickendam, het voormalige gemeentehuis betrekken! Ben er trots op dat we daar kantoor houden, het is meer, veel meer, dan een kantoor. Mijn man Hans en ik zijn er getrouwd, de geboorteakten van de kinderen hebben in de archiefkasten gelegen en ga zo maar door.

Onze medewerkers
De keuze voor onze medewerkers is altijd gericht op affiniteit (passie) voor reizen naar verre landen. We hebben, daar mogen wij ons gelukkig in prijzen, betrokken mensen met het hart op de goede plaats voor onze reizigers en Van Verre. Onze mensen kennen hun bestemming(en) heel goed, uit eigen reiservaring (niet van horen zeggen of googlen, daar geloof ik niet in). Dit betekent dat ze dan ook op reis ‘moeten’ (en dat ervaren ze niet als een straf). En met zo'n ervaringsdeskundige krijgen onze klanten te maken.

 

Trots

Ach…. als ik zo door ons pand loop en ik overzie het allemaal, dan ben ik trots. Niets menselijks is mij vreemd. En dat ik dan ook nog naar ‘mijn’ mooie landen kan reizen... het maakt me gelukkig. 

 

Emmy Nijman

 

De filosofie van Van Verre Reizen

 

Onvergetelijk
Vanaf het begin is de doelstelling: onvergetelijk mooie reizen voor onze klanten samenstellen, die je je hele leven zult herinneren.   

Nieuwe dromen worden geboren.  
Dat komt voor uit passie voor reizen in onze landen, we hebben er duidelijk wat mee. Als één van ons terug is van een inspectietrip en vol enthousiasme foto’s laat zien en verhalen vertelt, dan beginnen alle ogen te glimmen. Reizen zit duidelijk in ons dna.    

 

 

Echt persoonlijk contact, ontmoet Van Verre
Elke reiziger is anders, elke samenstelling van een privé-reisgroepje is anders, elk budget is anders. Het is echt uw reis, waarvan er waarschijnlijk geen tweede bestaat. Persoonlijk contact is dan heel belangrijk, telefonisch of bij ons op kantoor. Want dan kan onze landendeskundige erachter komen wat echt bij u past.


Achter de schermen kijken? Dat kan:
- Kom uw reisplannen bespreken bij ons op kantoor (en als u het leuk vindt: we maken graag een rondje door ons historische pand,  het voormalige gemeentehuis van Monnickendam).
- Infodagen: die houden we in de trouwzaal (nog steeds!) in ons pand.

Alles kan, we gaan een stapje verder
We bouwen samen met u uw reis. Onze reizen op onze website zijn voorbeeldreizen, bedoeld als suggesties. Natuurlijk kunnen deze worden aangepast, maar we gaan veel stappen verder: we bouwen de reis gewoon op, dag voor dag, zodat deze u als een jas past.

Onze landendeskundigen
Vanaf de start van Van Verre is het credo: kennis uit eigen reiservaring van onze bestemmingen. Dit vinden wij zo belangrijk! Onze landendeskundigen hebben ieder hun eigen land/gebied, waar ze praktisch alles van weten. Zij ‘moeten’ ook op reis. Zo bouw je kennis op en we hebben gemerkt: dat komt terug in de reisadviezen, ze weten waar ze het over hebben.

Alles moet gewoon kloppen
Het lijkt misschien een inkoppertje, maar toch… U legt de verzorging in onze handen en dat nemen we heel hoog op. Ter plaatse: de hotels zijn, zoals wij ze beschreven en zelf beoordeeld hebben, we maken het niet mooier. Veilig vervoer: zo belangrijk! We letten hier goed op bij de keuze van onze dienstverleners, eigenlijk vormt transport één van de belangrijkste… En verder: de reizen zijn goed in balans, we kennen de reisduur van alle trajecten en de mooie routes, dus niet alleen maar van A naar B.

Service in Nederland, Azië, Afrika, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Down Under
Echte service is belangrijk! We nemen de tijd om uw wensen te bespreken, niet even in een paar minuten. En ook het reisvoorstel dat we toesturen past niet op een A-viertje. We besteden veel aandacht aan de offerte. Die moet al een beleving zijn.

Wij zijn dag en nacht bereikbaar: u krijgt het mobiele nummer van de Van Verre-noodtelefoon (in handen van een van onze collega's, de telefoon ligt op he nachtkastje. Bovendien: onze mensen ter plaatse, in welk land dan ook, zijn ook altijd bereikbaar, mocht dat nodig zijn; u ontvangt bij uw reisbescheiden ook deze nummers.